Calle Hagman – En unik eldsjäl vars verksamhet drivs av kärleken till yrket

Nätverkande och ständig kunskapsuppdatering är två kärnvärden för tandläkare Calle Hagman och Hagmans Tandvård i Åsa. Han är aktiv medlem i SACD, Swedish Academy of Cosmetic Dentistry, landets ledande nätverk för kvalitetsstyrd, kunskapsbaserad kosmetisk tandvård.

Calle Hagman, Åsa, tandläkare inriktad på estetisk tandvård

Efter nära 40 år i yrket skulle Calle kunna leva gott på sin stora rutin. Men Calle har inte nöjt sig med det. I över tio år har han åkt på årliga utbildningsresor till USA för att lära sig de senaste tekniska innovationerna inom estetisk-kosmetisk tandvård och bettrehabilitering. I Sverige var han med och grundade organisationen SACD, Swedish Academy of Cosmetic Dentistry, och blev han dess andre president år 2004. Han har därefter innehaft framträdande poster i Akademin. Han är sedan över tio år tillbaka sustaining member i  AACD, American Academy of Cosmectic Dentistry samt medlem i SAED, Scandinavian Academy of Esthetic Dentistry.

För patienter och medarbetare i Åsa är han rätt och slätt Calle. En anonym enkät som skickades ut(1) till ett stort antal av Calles kollegor och patienter 2010 gav följande sammanfattande beskrivning:

”Calles passion för sitt arbete i kombination med en optimal kompetens gör honom unik. Han är synnerligen engagerad i att lära sig nya saker och utveckla framgångsrika koncept. Calle har det absolut största engagemang man som patient kan önska sig från en tandläkare – han är ytterst professionell, empatisk och vill alltid göra sitt yttersta för att uppnå det bästa. Hans fokus är att leverera bästa möjliga nytta för patienterna. Calle vill alltid prestera den absolut bästa tandvården – han är en eldsjäl.”

Slutomdömet blev en mening som sammanfattar tandläkare Calle Hagman:

”En unik eldsjäl vars verksamhet drivs av kärleken till yrket”

Calle Hagman gästar TV4 och Morgonsoffan

Calle Hagman gästar TV4 och Morgonsoffan

Swedish Academy of Cosmetic Dentistry AACD

(1) Undersökningen utfördes av den personliga varumärkesexperten Per Frykman.